måndag 25 januari 2016

Tankar inför USA...

På lördag åker jag och en av mina närmaste vänner till USA. Det var planerat att jag skulle åka iväg för ett år sedan, men det blev inte av på grund av olika orsaker. Men nu är det snart dags att ge sig iväg!

Hur länge stannar vi? Fem veckor ska vi spendera i United States. Kommer hem i mars.

Vart i USA ska vi? Los Angeles. Eventuellt Las Vegas också. Och kanske någon annanstans också, vi ser när vi väl är där. 

Ser jag framemot det? Både ja och nej. JA - för att det är fucking America! Tror inte att många skulle tacka nej till en resa till USA, speciellt till LA?! Det är varmt där. Jag slipper vinter och snö!!! Detta är ingen studieresa/jobbresa eller liknande, det är S E M E S T E R. Ska bli så jäkla sköönt att inte behöva stressa med någonting!! Jag älskar sol, vilket det finns gott om där och jag älskar mat, vilket det också finns gott om där - och BILLIGT! Dessutom slipper jag Finland och Ekenäs ett tag, det är aldrig fel! Men även om det finns sååå mycket att se framemot så finns det en liten del i mig som inte vill åka. Kommer sakna sönder en viss person här hemma. Men det är klart att jag ska göra det bästa av resan och JAG SKA HA SÅ JÄKLA SKÖNT. Jag älskar ju att resa. Sen finns det lite annat också som gör att jag inte är sådär SUPERHYPERDUPERMEGAGLAD som jag borde vara inför den här resan, men det lämnar jag utanför bloggen.

Har jag allting klar inför resan? Haha nej. Jag är en "sista-minuten-människa", även om jag inte vill vara det. Jag har fortfarande tusen skolarbeten som ska lämnas in, bilen ska städas och sättas på ståförsäkring, reseförsäkringen ska hämtas, passet ska hittas osv osv osv... Men det brukar oftast ordna sig i slutändan; sån är jag! 

Vad ska vi göra där? Jag vet inte. Sola. Äta god mat. Vi ska hyra en bil också. Åka omkring och kolla lägeeeet. Har jag förstått rätt så har min käre resekamrat köpt biljetter till en Celine Dion konsert också. Det var sååå otippat, men vem tackar nej liksom. Och självklart ska jag gå i tusentals affärer, haha!! Och prova alla möjliga godissorter som vi inte har här i Finland. Det gör jag alltid när jag åker utomlands, det är typ det bästa med resandet!! Haha. Sen finns det ju en massa grejer att göra där... Vi får se när vi kommer dit helt enkelt! 

Det är självklart att jag ska knäppa EN MASSA foton. Och jag ska försöka lägga upp åtminstone ett blogginlägg VARJE dag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar