onsdag 20 april 2016

Otippad bussresa genom Paris

Nu gott folk ska det börja regna in blogginlägg! Har äntligen gratis wifi!

Igår kl 6:30 lyfte planet från Malta och ca 3 timmar senare landande det i Paris, Frankrike. Hade 3 timmar på mig att hitta till nästa plan jag skulle med, så det skulle ju bli lite småtråkigt tänkte jag. Men oj vad fel jag hade! Jag vet inte hur jag missade detta när jag bokade i höstas, men jag skulle inte bara byta flyg; jag skulle även byta flygplats helt och hållet (tydligen finns det tre stycken i Paris)! Lite panik fick jag ju; skulle jag hinna?

Men efter att jag fått mitt reseväska, hoppade jag på en buss och efter ca en timme var jag på rätt flygplats. Det bästa med det hela är ju att jag fick se Paris! Det var ju inte direkt något jag hade räknat med. Och Eiffeltornet såg jag klart och tydligt när planet lyfte så hurra! Men det lilla jag upplevde av Paris var nog inget som imponerade på mig. Ville bara därifrån. Förlåt, men franska låter f ö r j ä v l i g t. Dessutom vägrade dom att prata engelska så jättekul när personalen på flygplatsen pratade med mig och jag tänkte bara "ja, du har nog rätt". Och även om jag svarade på engelska så fortsatte dom med sin jävla franska... hahah

http://blog.interpass.com/wp-content/uploads/2016/01/Interpass_Paris_01.jpg
Lånad bild från Google 

Now I got free Wifi so I'm going to blog a lot (or at least more than I did when I was in Malta haha).
Yesterday 6:30 I went with the airplane from Malta to Paris, France. In Paris I had 3 hours to find my next flight, but what I didn't know; I needed to change airport! I got a little bit panic like "will I be there in time?" I took the bus and suddenly I was on a busride in Paris!! After one hour I was on the right airport. It was so surprising but how great! Now I've seen Paris and I saw the Eiffeltown from the plane. But even if I was there only for a few hours I didn't like it at all. I'm so sorry but their language is so awful. And they didn't want to speak English at all so I didn't understand a word what they were saying to me haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar