torsdag 21 april 2016

Bildbomb från Malta!

Okej, innan jag börjar babbla en massa om vad jag håller på med nu så är det väl en bra idé att avsluta Malta-kapitlet. Det var jättesynd att jag inte kunde hålla er uppdaterade medan jag var där och därför nu måste klämma in allt i ett enda inlägg.

Jag måste erkänna att jag hade en liten klump i magen när jag skulle lämna Malta och det var nästan så att det kom en tår när jag väl var på planet. Det var otroligt svårt att lämna allt underbart som man fått uppleva under fyra veckors tid. Ibland kändes det nästan som att jag bodde där permanent, haha. Jag kom så bra in i deras kultur, språk osv. och jag verkligen älskade detta ställe. Skulle inte alls förvåna mig om jag en dag hoppade på planet dit med en enkelbiljett...

Vadå att jag hade en a m a z i n g utsikt från mitt hotellrum??
Hängde en dag på denna strand tillsammans med en sjukt rolig person. Men oj vad många trappsteg det var ner till denna strand! Man ser inte ens hälften av dem på bilden. Var helt slut när jag skulle ta mig upp igen hahah
 Och så har vi p a r a d i s e t. Ahhh. Så sjukt underbart. Lovar att den dag jag blir mångmiljonär kommer att bygga mig ett hus på denna ö.
 Blue Lagoon heter denna fina plats och finns vid den lilla ön Comino mellan Malta och Gozo.
Varför det kallas Blue Lagoon är väl inte så svårt att förstå?
  Min käre Maltesvän hade ordnat båtbiljetterna och var även min väskbärare haha so sweet!! Så glad att han ville göra mig sällskap! En helt perfekt dag.
  Vattnet var sååå klart, men kryllade av dessa filurer. Det såg ut som att en massa kondomer låg i vattnet hahaha. Men dom var helt ofarliga. Denna ligger dock på stranden så den kanske inte liknar en kondom så mycket hahah
Melleiha
  Överallt på Malta fanns stora kyrkor...
En dag besökte jag huvudstaden Valetta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar