fredag 12 februari 2016

Restauranger & caféer i USA vi besökt

Jag tänkte jag skulle göra ett inlägg om olika ställen vi ätit på och vad jag tyckte om dem. Vi äter ute så gott som hela tiden eftersom vi inte har nåt kök på hotellet, inte ens en kyl. Några få morgnar har vi dock ätit frukt och bröd med Nutella som frukost på hotellrummet.

Black Bear Diner. Det bästa stället vi har ätit på hittills. God, billig mat. Hamburgaren var god och franskisarna var super goda!! En morgon åt jag våffla med frukt och vispgrädde och det var också jättegott (Vispgrädden överlag i USA är otroligt god.)

 
Starbucks. Jag har endast köpt White Chocolate Mocca där, men den var SÅ GOD så jag har beställt den varenda gång vi varit dit. Starbucks är Starbucks, finns väl en orsak till att det är så populärt så tänker inte säga mer om det.


Burger King. Jag hade verkligen stora förväntingar på Burger King med tanke på all reklam och det faktum att det kryllar av Burger King här. Men det var den äckligaste hamburgaren jag någonsin ätit!! Franskisarna var inte bra och chicken fries var BLÄÄÄÄ. Kanske det bara var just den Burger King vi besökte som inte hade bra mat, men jag tänkter då aldrig mer äta Burger King. A BIG NO!

Olive Garden. En italiensk restaurang som vi besökt två gånger men på olika ställen. Första gången var här i Buena Park och jo, det var helt okej mat (lite smaklöst dock tyckte jag) men servitören var väldigt stressad och det kändes som om hon ville att vi skulle äta upp vår mat fort och försvinna därifrån. Hon kom till vårt bort väldigt ofta, plockade bort mat vi inte var färdiga med, stressade och det blev inte alls trevligt att äta där. Det andra stället vi åt på var bättre och där drack jag min första Sangria och DET VAR JU EN HÄRLIG SMAKUPPLEVELSE. Olive Garden är kanske det dyraste stället vi ätit på hittills, och då var det ändå inte dyrt.

Jack in the box. Bästa burgaren jag har ätit hittills i detta land! Otroligt god för en billig peng. Och deras strawberry milkshake SÅ FANTASTISK OTROLIGT GOD #heaven

Pizza Hut. Min käre resekamrat beställde en pizza och det lilla jag smakade av den så var den helt okej. Själv tyckte han att den var jättegod. Jag beställde chicken wings och det var gott! (jag älskar chicken wings!)

McDonald's. Bara för att. Var precis som McDonald's i Finland, bara att man kunde beställa b.la. pancakes här. Jag gillar McDonald's, så är det bara.

Denny's Diner. Här åt vi frukost de första dagarna då vi bodde på vårt första hotell. Vi åt b.la. toast och pancakes där och det var riktigt gott. Man blev mycket mätt för en billig peng!


Paul's place. Det ligger precis här brevid vårt hotell och vi har ätit där några gånger. Helt okej ställe! Plus i kanten för gamla rock n roll musiken där.

Det var några ställen jag kom på nu. Maten överlag här i USA är VÄLDIGT FET. Det finns olika snabbmatskedjor ÖVERALLT. Billigt och mumsigt, men jag kan erkänna att jag saknar maten där hemma. Om jag inte har gått upp i vikt under denna resa så är det ett under! Dom har även (troligtvis) någon bestämmelse om att dom måste skriva ut hur mycket kalorier det är i allting, så det känns ju JÄTTEKUL när man bestället nåt och det står att det innehåller t.ex. 1700 kcl. Men jaja, vi svälter inte iallafall :)

En grej som vi märkt, ALLT ska innehålla peanut butter. Ingen skillnad vad det är så finns det med peanut butter. Samma sak är det med cherry.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar